fredag 28 maj 2010

The Langtons & VHF-Certifikat!!

Lite bilder från förra helgens sammankomst med The Langtons, kusin Maccan och Malin, min goa svägerska Birgitta och Donnys brossa Patrik.


Kvällen bjöd på 3-rätters....
Sång och lite gitarrspel samt mkt trevligt sällskap!!

Enso var självklart med

Musse sent på kvällen uppkrypen i farbror Puttes knä...
Vi tackar igen för en härlig kväll, som alltid ;)

Idag, eller rättare sakt ikväll får ni hålla en liten tumme för mig. Det är dax att avlägga provet för Certifikat av VHF= Com-radio i båt. Har läst nu i 5 veckor och ikväll skriver jag och mina VHF kompisar provet i Hamburgesund. Sedan om jag nu klarar detta så har jag:

* FÖRARBEVIS
*KUSTSKEPPAREXAMEN(BEHÖRIGHET FÖR ATT KÖRA BÅT ÖVER12*4M)
*VHF-CERTIFIKAT

Ja det känns riktigt bra, nu är det bara båten som skall renoveras klart så jag får utöva mina kunskaper live. Detta kommer dock inte ske förrän våren 2011





1 kommentar:

Gitta sa...

Hello,
Du kommer att fixa det. Håller tummarna. Vad mysigt det var förra helgen. Fina bilder. Ha det gott!
Kraaaam