måndag 4 oktober 2010

Det var på tiden Therese!!

När jag fyllde 35 år så var det en ny symaskin som stod på min lilla önskelista!! Och mycket riktigt så blev det en helt ny Huskvarna. Sedan dess har denna fin fina symaskin blivit stående i min källare. Vid ett par tillfällen så har jag plockat upp den och bestämmt mig för att komma igång att sy (just nu är det mest på layouter som jag vill sy),men så har jag inte orkat och den har åkt ner i källaren igen.

Vid flera tillfällen har jag sagt till mina scrapvänner att nu skall jag ta upp den och börja sy. Det är så roligt att sy på layouter och det blir väldigt effektfullt.

Men efter Lördagens mara då det syddes för fulla muggar så bestämmde jag mig för att nu var det dax....

Så 2 år, 1 månad och 25 dagar senare så står den i vardagsrummet. Och jag har sytt på min första LO med denna fina maskin!!


Musse ville gärna vara med, helst i knät om han hade fått bestämma!!

Mitt första projekt......

Känns som solen ler lite extra mot mig just nu ( f**n vad jag är glad för det)... Fick en liten Gäst DT förfrågan i dagarna som jag mer än glädje tackade jag till. Ska bli superkul att skapa och inspirera för denna butik.

Mer om detta senare i veckan!!



3 kommentarer:

Unknown sa...

Åhh.. jag har oxå funderat på att sy på mina layouter men aldrig "orkat" dra upp åbäket till skrivbordet när man scrappar..men NU så har du gett mig lite inspiration.. nu åker den upp i em efter jobbet..hihihiii. Hoppas projektet gick bra // Maria

Anonym sa...

Åååh, så spännande med en gäst-DT-plats!! Grattis!

A'laEmmeli sa...

Hurra va roligt med en gästDTplats, du blir jag jättenyfiken vart du ska gästa, de kan skatta sig lyckliga! :D

Jag håller med dig om att sydda layouter blir otroligt effektfullt, dessvärre är jag för lat även att den står bredvid mig på skrivbordet, dumt jag vet men jag borde oxå ta och sy lite mera.

Kram och Grattis igen! ♥