onsdag 17 mars 2010

Nu vet jag....

Efter månader av funderingar, oroligheter och ilska över mitt uppsägningsbeslut så vet jag nu äntligen hur det kommer att se ut den närmaste framtiden för mig!! Jag sitter ju på kontoret 25% av min nuvarande heltid, detta ville Folke (min chef) att jag skulle fortsätta med efter min uppsägning. Alltså få en ny tjänst på 25% och stämpla resten...Detta gick inte då man endast får tillgång till 75 stämplingsdsdagar istället för 300 om man jobbar deltid.

Så detta har varit uteslutet hela tiden. Men i slutet av förra veckan ringde jag A-kassan igen och det visar sig då att jobbar jag mina 25% på en och samma vecka, alltså 40 timmar var 4:e vecka...då får jag stämpla i 300 dagar. Konstigt system!! Detta funkar ju toppen för mig då jag sköter kontorsbiten idag 1 vecka i månaden....

Så den 5 April blir jag återanställd på Skogsfamiljen till 25% och kommer att vara arbetssökande till 75%...
Jag kommer att arbeta på kontoret som lyckligtvis är förlagt hemma hos mig var 4:e vecka.
Så 1 vecka av 4:a kommer vi leva ett normalt liv!!

Så grattis till mig för en bra början på resten av mitt nya arbetsliv!!



1 kommentar:

Anna sa...

va skönt att molnen skingras och att du fått ordning på det !! skönt att vara ledig 3 veckor av fyra.
Grattis !!
Jag kommer att höra av mig till dig om ett tag har lite galna idee´r som vanligt hihi,
Ha det bäst !!