måndag 15 februari 2010

Konstigt!!

Ja nu drar det ihop sig... Bara 6 veckor kvar på jobbet. När jag fick min uppsägning så kände jag att det är ju hur länge som helst med 5 månaders uppsägning, men nu har den snart gått. Jag söker alla tänkbara jobb men än har det inte blivit något napp!!
Så kanske om 6 veckor, lagom till påsk kommer jag att vara arbetslös. Känns ju heltokigt, har ju jobbat sedan jag var 16 år. Det som blir absolut sämst är att mina barn inte får vara lika mkt i barnomsorgen. Bobo som fullkommligt älskar fritis han kommer inte få vara där en liten minut, och Musse som älskar sitt dagis och sina kompisar kommer få vara 3 timmar om dagen, mellan 8,30 och 11,30...ja det är verkligen helt kass.
Men vi får tro att det löser sig på ett eller annat sätt!!

4 kommentarer:

Marianne sa...

Opp med humöret Tessan. Tror inte en sekund på att du är den som kommer att gå någon längre stund som arb.ledig. Det är för mycket "go" i dig till det. Kämpa på!
Kram
/M

Anonym sa...

Nej men, detta har jag missat alldelse!!! Men hoppas att det löser sig, jag vet hur det är med barn som älskar sin barnomsorg!!! Båda mina barn är/var såna! Stora pojken kunde gråta när man lämnade, men ville absolut inte gå hem på eftermiddagen. Lilltjejn nu, henne hinner man inte ens säga hejdå till, det har hon inte tid med!!! Hon bara rusar in på dagiset, har man stor tur, så står hon och vinkar i fönstret.... men det är nog en dag av fem, tror jag.....

Lycka till, hoppas det löser sig!!! Kram

malin sa...

Det är en härlig period du "valt" att vara arbetslös på måste jag säga. Härligt att vara hemma under våren o sommaren o pyssla i trädgården, åka båt m.m. Men det är klart att man gärna har ett jobb att går tillbaka till till hösten sen. Du får väl skicka ditt cv till alla möjliga företag, ringa runt o presentera dig m.m så kanske det nappar. Anmäl dig som timvikarie. Annars finns ju skolbänken!
Håller med om att tre timmar om dagen är kasst! Alicia har ju det nu och hon tycker det är urtråkigt att gå hem när alla kompisarna ska äta mat. Jag har tryckt på ganska hårt att jag vill få det ändrat till fem timmar tre dagar i veckan, men än har ingen ändring skett! Du kan väl oxå ligga på, för om många önskar det så kan nog en ändring ske!! Var noga med att inte säga att det vore bra för dig med tre dagar i veckan utan att det skulle vara mycket bättre för Musse. Man tar nämligen ingen hänsyn till vad som är bra för föräldrarna, utan det är barnen det gäller!
Nog om det! Fina alster du har på din blogg, det var ett tag sedan jag kikade in! Hoppas ni har det fint! Kram Malin

Linapyssel sa...

Vi var på båtmässan i söndags och då tänkte jag på dig..thii!!

Inte kul att vara arbetslös, men tror att du i raketfart kommer få napp, ska hålla mina tummar för det.
Håller med att det är kass att ha barnomsorg bara tre timmar/dag, bättre som vi har det nu när jag är mammaledig och får ha 5 h /dag. Då hinner både barn och föräldrar med.

Jag kommer förmodligen börja jobba i augusti och det känns som om det är alldeles bakom knuten...ska försöka njuta av det som är kvar och inte stressa upp mig redan hur det kommer bli när jag ska lämna och hämta tre små godingar på tre OLIKA ställen varje dag...phu mannen åket tidigt och kommer hem sent så han kan man inte hänga på vad gäller det...men e man oxe så e man!!!
Kramar till dig Tessan och lycka till med jobbsökandet!!