tisdag 24 november 2009

Dolly!!

Igår letade jag i lita gamla lådor och hittade då detta underbara kort på mig och min första ponny Dolly.
En dag när jag var 6 år och åkte till min farmor och farfar som jag brukade över helger och sommarlov så säger farfar till mig att jag skall gå in i ladugården, och det gör jag...och där står min lilla ponny. Hon var inte så gammal runt 8 månader och jag var då 6 år gammal!! Vilken lycka, jag glömmer aldrig den fantastiska känsla.

Kortet är taget några år senaren, här är jag ca 10 år gammal. Jag har så smått börjat rida lite barbacka tror jag..... Älskade att tillbringa tid med henne. Några år senare tog vi hem henne till Herrljunga och red in henne på riktigt, oj vad vi jobbade hårt, hon var så fruktansvärt envis. Men det gick bra och jag var till och med på någon liten tävling i hoppning.
Ytterligare några år senare började Dolly att visa ilska, började bitas och sparkas och var mkt opålitlig. Vi ville inte sälja henne till någon ny liten tjej då hon inte funkade riktigt, så vi beslutade att låta henne sluta sitt liv. Och det gjorde hon 14 år gammal!!
Kommer aldrig glömma denna tid, den var mycket speciell!!




Inga kommentarer: