söndag 30 oktober 2011

Resultatet av dagens pyssel med killarna!

Det är roligt att få sitta ner med killarna och pyssla när man känner att man har tålamod och tid att ständigt assistera. Lusten till pyssel har varit stor under dagen och det är underbart när killarna säger flera gånger- mamma vad det är mysigt att pyssla med dig!! Ja det är verkligen underbart att höra. Det är då man funderar varför man inte gör det oftare!

Vi började med att stämpla upp alla motiven så killarna fick måla sina egna tomtar. Här är Bobos skörd för dagen. Nästa helt själv har han målat, klippt och klistrat!


Min stora kille, mammas pysselkille!


Musse fick lite mer hjälp men han har målat allt själv, och vem har sagt att tomtar måste vara röda, bruna, grå och gröna. Musse målade i sina favoritfärger. Så det blev gultomten, orangetomten och en lila gris. Underbart när de får färgsätta helt själva. Sedan har han valt papper och dekorationer till varje kort medans jag har monterat samman allt ihop.


En mycket stolt kille som gjort sina första egna julkort!


Jag fick pysslat lite jag med, har ju några butiker som skall ha påfyllning av julkort samt lite enkla farsdagkort. Köpte färdiga ark med härliga vintage motiv. Älskar att göra julkort i vintage tema. Ja nu är man igång iaf. Har gjort lite mindre storlekar denna gången, Enkla små kort 7*7 att hänga runt vinflaskan eller runt blomkvisten. Lite större 10*10 kort för arrangemang eller paket. Ja jag är nöjd med dagens skörd!


Nu blir det favoritmat här hemma- Lammfärsbiffar, ungsbakade rotfrukter samt kall mangochutney sås!


Trevlig söndag på er alla!!





Inga kommentarer: