söndag 23 augusti 2009

Veckan som gått!

Då var det snart måndag igen!! Denna veckan har varit fullspäckad med inskolningar på Förskola och start för Musse på dagis!! I torsdags var det dax att besöka Marianne i Ingared för en pysselkväll med tjejerna, mycket trevligt! Marianne hade såklart en liten utmaning på lur och det var att dekorera ett glashjärta! Jag gjorde ytterligare 2 LO,n men det är DT alster till Magdas så de kan jag inte visa ännu!!

Jag valde att dekorera med Rub-On blommor och thickers. Jag strödde på sammet på boketäverna och glacade ovanpå!!

Sedan har det varit begravning för min älskade farmor. Det var en otroligt fin begravning med mycket sång och vacker musik. Pappas kusin spelade saxofon, Där rosor alldrig dör och Amazing Grace. Det var otroligt starkt och mycket känslostarkt.

I lördags var det dax att äntligen åka för att kika på båten i Stockholm som vi spanat på en längre tid. Becker 30 fot. Mycket plats, 2 toaletter, kök och för och akterruff! Tyvärr så var inte salongen alls i det skicket vi trodde, mycket dåligt snickeri och i allmänt dåligt skick. Så det är bara att kika vidare efter andra båtar. Resan var verkligen inte onödig dock, vi har nu lite mer kött på benen om vad det är vi söker. Barnen var ju också med och vi hade en mycket trevlig skön dag tillsammans. 12 timmar tog resan sammanlagt.

Idag har vi plockat och fixat lite hemma, tagit en långpromenad och kollat på friidrott. Underbart med slappa dagar hemma.

1 kommentar:

E sa...

Vilket gulligt hjärta! Jättefint!! Attans då att båten inte va riktigt som ni tänkt er..på ny jakt nu då:) Tråkigt med din farmor...
Stor kram till dig!