fredag 31 juli 2009

Sorg i mitt hjärta!!

Idag bestämde sig min farmor som varit sjuk en längre tid, åkt in och ut på sjukhuset, att nu var det nog. Hon har kämpat färdigt, hennes sista önskan var att alla i familjen skulle acceptera hennes beslut och komma in till sjukhuset för att säga hej då!
Vad gör man med denna information...jag älskar min farmor över allt annat så jag tog hennes beslut till hjärtat och accepterade det. Men det är svårt att ta det till sig.
Jag har varit hos henne i kväll, kramats och gråtit...tagit farväl. Nu sitter jag här hemma med tårarna rinnandes nerför min kinder och hoppas för hennes skull att hon snart får sommna och sova gott!
Men jag kommer sakna henne varje dag resten av mitt liv!

3 kommentarer:

Malin sa...

Vännen. Jag har ju förstått hur mycket hon har betytt för dig genom åren så jag kan tänka mig hur jobbigt det känns för dig.
Men så skönt för henne och er andra att hon får chansen att säga hej då ordentligt, det bär hon med sig i hjärtat och på det viset kommer det säkert att kännas skönare för er längre fram, att inte tvingas förlora henne hastigt.

Varma kramar
/ M

milly sa...

Hon verkar vara en klok dam, och troligen även trygg i sin visshet att livet nu är över.Att hon lämnar er i lugn måste ändå vara en skön förvissning, även om sorgen och saknaden slår hårt.
Tänker på dig.

Aase sa...

Din farmor är en klok dam.... Jag är verkligen en av dem som tror att det är förutbestät med livet och att man ska ha kvalite på det livet man har. Visst är det svårt att acceptera vissa beslut men jag tycker du är stark! Dessutom en eloge att du delar med dej, sorg är ngt man får lära sig att leva med tyvärr.... Du har mina tankar!
Må gott vännen.... Aase