måndag 2 mars 2009

Kortmakeri!!

Idag visar vi lite Kortinspiration på scrappiz. Temat är distressmålning.

Jag valde en stor stämpel för att ha en stor yta att måla på. Jag har endast använt mig av 2 färger, Vintage Photo och Aged Mahogany. När jag målar brukar jag blötlägga området med lite vatten på penseln, jobbar sedan med koncentratet på ytan och får de olika skiftningarna på motivet. När det sedan torkat går jag på med ytterligare färgkoncentrat i kanterna för att ge motivet en starkare kant och mer djup. Jag lägger också en skugga runt motivet på ytterkant, här med en ljusare ton, Faded jeans. Denna färgen blandar jag klar på acrylblocket innan jag lägger den runt motivet.

För lite drygt 2 veckor sedan utmanade Rimna oss på Scrappiz att plocka fram våra "Ful" papper och göra ett kort av dessas.
Här kommer mitt kort till utmaningen.

Inga kommentarer: